HL Hotel Lechicka, Poznań
Organizacje wspierające turystkę biznesową na świecie i w Polsce
  1. Hauptseite
  2. Organizacje wspierające turystkę biznesową na świecie i w Polsce

Organizacje wspierające turystkę biznesową na świecie i w Polsce

Aufenthalt am
Abreise am

Organizacje wspierające turystkę biznesową na świecie i w Polsce

02 Juli 2025

Turystyka biznesowa stanowi jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki turystycznej na świecie. Jej dynamiczny wzrost wymaga profesjonalnego wsparcia ze strony wyspecjalizowanych organizacji, które działają zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Te instytucje odgrywają kluczową rolę w promocji, rozwoju i standardyzacji usług związanych z organizacją spotkań biznesowych, konferencji i wydarzeń korporacyjnych.

Międzynarodowe organizacje turystyki biznesowej

Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) to jedna z najważniejszych globalnych organizacji reprezentujących sektor prywatny w branży turystycznej. WTTC jest jedynym globalnym organem reprezentującym prywatny sektor turystyki podróżnej i jego liczne branże, zrzeszając ponad 200 dyrektorów generalnych, przewodniczących i prezesów wiodących światowych firm turystycznych z wszystkich regionów geograficznych i branż. Organizacja od ponad 35 lat prowadzi badania nad ekonomicznym wpływem turystyki w 184 krajach, koncentrując się na kwestiach takich jak przepełnienie, opodatkowanie i kształtowanie polityki.

Global Business Travel Association (GBTA) to największe na świecie profesjonalne stowarzyszenie reprezentujące branżę podróży biznesowych o wartości 1,4 biliona dolarów. Organizacja ta jest organizacją non-profit, która zapewnia swojej sieci 17 000 menedżerów podróży biznesowych i rządowych oraz dostawców usług podróżnych dostęp do edukacji, networkingu, wydarzeń, rzecznictwa, badań i informacji dotyczących globalnych podróży biznesowych i zarządzania spotkaniami korporacyjnymi. Członkowie GBTA zarządzają łącznie ponad 345 miliardami dolarów rocznych wydatków na globalne podróże biznesowe i spotkania.

Society for Incentive Travel Excellence (SITE) to międzynarodowa organizacja non-profit zrzeszająca profesjonalnych organizatorów, ekspertów, dostawców oraz zleceniodawców wyjazdów firmowych. Stowarzyszenie powstało w 1973 roku, a jego celem jest podnoszenie standardów usług w branży spotkań i wyjazdów motywacyjnych. Członkami organizacji są osoby decyzyjne z renomowanych biur podróży, hoteli, przedsiębiorstw transportowych, organizacji promocji turystyki oraz firm marketingowych i eventowych.

Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) odgrywa fundamentalną rolę w promocji i rozwoju turystyki jako dziedziny stymulującej rozwój gospodarczy. Organizacja zajmuje się współpracą i udzielaniem pomocy państwom rozwijającym sektor turystyczny, inicjowaniem działań w zakresie ochrony środowiska i dziedzictwa kulturowego oraz opracowywaniem raportów i statystyk turystyki międzynarodowej.

Polskie organizacje turystyki biznesowej

W Polsce kluczową rolę w rozwoju turystyki biznesowej odgrywa Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce" (SKKP), które powstało w 1998 roku jako pierwsza w historii i jedyna ogólnopolska reprezentacja profesjonalistów branży spotkań. SKKP jest efektem programu pomocowego Unii Europejskiej PHARE TOURIN II, stworzonego dla zainicjowania procesów unowocześniania polskiej turystyki przed wejściem do UE. Główne cele organizacji to podnoszenie wiedzy profesjonalnej członków, wspólny marketing i lobbowanie w sprawach istotnych dla branży turystyki biznesowej.

Poland Convention Bureau (PCB) to instytucja powstała z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej, której głównym celem jest promowanie Polski jako kraju przyjaznego turystyce biznesowej. PCB wspiera rozwój turystyki biznesowej w Polsce, wykorzystując nowoczesną bazę hotelową, obiekty konferencyjne i wystawiennicze oraz coraz lepszą infrastrukturę komunikacyjną.


Polska Organizacja Turystyczna (POT) pełni rolę nadrzędną w systemie promocji turystycznej w Polsce, koordynując działania na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym. POT odpowiada za promocję turystyki w Polsce i współpracuje z lokalnymi oraz regionalnymi organizacjami turystycznymi w ramach trójstopniowego systemu promocji turystycznej.

Polska Izba Turystyki jest największą ogólnopolską organizacją samorządu gospodarczego przemysłu turystycznego, której ponad dwudziestopięcioletnia działalność koncentruje się na kształtowaniu nowego oblicza biznesu turystycznego w Polsce. Organizacja jest pełnoprawnym członkiem Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA).

Turystyczna Organizacja Otwarta (TOO) zrzesza prawie 1500 podmiotów z różnych gałęzi branży turystycznej, tworząc silną i zintegrowaną społeczność profesjonalistów. TOO prowadzi liczne inicjatywy promujące Polskę jako atrakcyjny cel turystyczny, organizuje międzynarodowe targi turystyczne i kampanie promujące turystykę biznesową.

Rozwój branży MICE w Polsce

Branża MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) w Polsce rozwija się dynamicznie od początku lat 90. ubiegłego wieku. Statystyki pokazują, że turystyka biznesowa jest najszybciej rozwijającym się sektorem turystyki, obejmującym podróże handlowe, wyjazdy motywacyjne, udział w konferencjach, szkoleniach i targach. Z raportu Polskiej Organizacji Turystyki wynika, że w 2015 roku znacznie wzrosła liczba wydarzeń biznesowych oraz powierzchnia konferencyjna dostępna w kraju.
Miasta takie jak Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Katowice i Lublin zyskują coraz większe zainteresowanie jako destynacje turystyki biznesowej. Polska ma wszystko, co potrzebne do organizowania międzynarodowych wydarzeń – nowoczesną bazę hotelową, obiekty konferencyjne i wystawiennicze oraz firmy specjalizujące się w profesjonalnej obsłudze spotkań biznesowych.
Współpraca między organizacjami międzynarodowymi a polskimi instytucjami turystycznymi tworzy solidne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora turystyki biznesowej. Te organizacje nie tylko wspierają przedsiębiorców w codziennej działalności, ale także kształtują standardy jakości usług i promują etyczne praktyki w branży turystycznej.

zeig auf der Karte
Newsletter
Melden sich ein

Um hochwertige Dienstleistungen anzubieten, verwendet der Service Cookies, die im Speicher des Browsers gespeichert sind. Ausführliche Informationen über den Zweck ihrer Verwendung, einschließlich der Verarbeitung von Benutzeraktivitätsdaten und der Personalisierung von Werbung, sowie die Möglichkeit, Cookie-Einstellungen zu ändern, finden Sie in der Datenschutzrichtlinie.
Durch Klicken auf ALLE AKZEPTIEREN stimmen Sie der Nutzung von Technologien wie Cookies und der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten durch Operator Lechicka Sp. z o.o., Św. Michała 67/71, 61-005, Poznań, die im Internet gesammelt werden, wie z. B. IP-Adressen und Cookie-Identifikatoren, zu Analyse- und Marketingzwecken zu (einschließlich automatisierter Anzeigenausrichtung, Messung ihrer Wirksamkeit und Verarbeitung von Benutzerdaten zu Analysezwecken). Änderungen der Cookie-Einstellungen und detaillierte Zustimmungspräferenzen können Sie in den Einstellungen vornehmen.

Datenschutzeinstellungen verwalten
Notwendige Cookies

Cookies, die für den Betrieb der auf der Website verfügbaren Dienste erforderlich sind und das Durchsuchen von Angeboten oder das Buchen von Reservierungen ermöglichen, unterstützen Sicherheitsmechanismen wie die Authentifizierung von Benutzern und die Erkennung von Missbrauch. Diese Dateien sind für das ordnungsgemäße Funktionieren der Website erforderlich. Sie benötigen Ihre Zustimmung nicht.

Analytische Cookies

Cookies, die es ermöglichen, Informationen über die Nutzung der Website durch den Benutzer zu sammeln, um deren Betrieb zu optimieren und an die Erwartungen des Benutzers anzupassen. Durch die Zustimmung zu diesen Cookies stimmen Sie der Verarbeitung von Daten über Ihre Aktivitäten auf der Website zu Analysezwecken zu.

Marketing-Cookies

Cookies, die es ermöglichen, dem Benutzer Marketinginhalte entsprechend seinen Präferenzen anzuzeigen und ihn über Marketingangebote zu informieren, die seinen Interessen entsprechen, einschließlich Informationen über die Aktivitäten des Benutzers, Produkte und Dienstleistungen des Website-Administrators und Drittanbieter. Die Zustimmung zu diesen Cookies bedeutet, dass Ihre Daten zur Personalisierung von Werbung und zur Analyse der Wirksamkeit unserer Werbekampagnen verwendet werden können.

Ihre Einstellungen wurden noch nicht gespeichert